Veelgestelde vragen

Verzending en levering

  • Wie bezorgt mijn bestelling?

    Wij verzenden onze bestellingen via onze partner DPD, één van de grootste logistiek dienstverleners in Europa. Bestellingen worden geleverd in België en onze buurlanden, Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

  • Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling bezorgd wordt?

    Het is momenteel niet mogelijk om tijdens het plaatsen van je bestelling een bezorgdatum te kiezen.
    Wij streven ernaar dat je pakket binnen 2 tot 4 werkdagen na ontvangst wordt bezorgd.

    Uiteraard vinden wij een gebruiksvriendelijke bezorging op een voor jou passend moment belangrijk.
    Daarom stuurt DPD een e-mailbericht een dag voordat je pakket zal worden bezorgd.
    Je hebt dan nog de mogelijkheid om je levering aan te passen. Hoe je deze wijzigingen moet doorgeven vind je terug in de e-mail van DPD.

    De volgende aanpassingen zijn mogelijk:

    • Kies een nieuwe leverdatum
    • Laat je pakket op een ander adres leveren (bijvoorbeeld op kantoor in plaats van thuis)
    • Laat je pakket in een DPD afhaalpunt leveren
    • Geef toestemming aan de chauffeur om je pakket op een veilige plaats neer te zetten (bijv. onder de carport bij de buren)

    Op de ochtend van de levering word je door DPD via e-mail geïnformeerd over het tijdstip van levering.
    De leveringsvensters zijn tot op 1 uur nauwkeurig.

  • In welke landen worden bestellingen geleverd?

    Bestellingen kunnen geleverd worden in België en onze buurlanden, Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

  • Kan ik de levering van mijn bestelling volgen?

    Ja, zodra je pakket ons magazijn verlaat, ontvang je een e-mail met de track en trace code van je bestelling. DPD zal je een dag voor levering een bericht sturen met de melding dat het pakket de volgende dag zal worden bezorgd.

    Op de ochtend van de bezorging krijg je een bericht van DPD hoe laat je de chauffeur mag verwachten.
    De leverindicatie is tot op 1 uur nauwkeurig. In deze e-mail vind je tevens een link waarmee je de locatie van je pakket live op een kaart kan volgen, zo weet je precies waar de chauffeur zich bevindt en hoe laat je het pakket mag verwachten.

  • Welke bezorgopties kan ik kiezen?

    Wij bieden de volgende bezorgmogelijkheden:

  • Ik was niet thuis op het moment van levering. Wat nu?

    Heb je gekozen voor levering op een adres en ben je niet thuis? Dan zal de DPD bezorger een briefje achterlaten in je brievenbus.
    Hierop vind je meer informatie hoe je eenvoudig en zonder kosten een nieuwe leverafspraak kan maken op de dag dat het jou uitkomt.

    Als je geen nieuwe afspraak hebt gemaakt, probeert de bezorger je pakket de 2 opvolgende werkdagen nog eens te bezorgen.
    Indien de derde leverpoging mislukt, wordt jouw pakket in het dichtstbijzijnde DPD afhaalpunt geleverd.
    Je vindt de informatie op het briefje dat de bezorger in je brievenbus zal achterlaten.

  • Betaal ik verzendkosten?

    Bezorging in een e5-winkel naar keuze is altijd gratis.

    Bestellingen boven € 25:
    Worden gratis geleverd op een adres of in een DPD afhaalpunt. Dit geldt ook voor leveringen naar onze buurlanden: Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

    Bestellingen onder € 25:
    Voor bestellingen onder € 25 die geleverd worden op een adres of in een DPD afhaalpunt in België en onze buurlanden, betaal je € 3,95 verzendkosten.

  • Hoelang blijft mijn pakket in een e5-winkel of een DPD afhaalpunt liggen?

    Voor beide verzendmethodes blijft je pakket even op je wachten.

    In een e5-winkel
    Je pakket blijft 1 week in een e5-winkel liggen. Ben je verhinderd? 
    Geef ons een seintje en dan verlengen we deze periode.

    In een DPD Pickup parcelshop
    Je pakket blijft na aankomst in het afhaalpunt (dat is de datum waarop je een eerste mail hebt gekregen van DPD) uiterlijk 1 week in het afhaalpunt liggen.
    Werd het pakket niet afgehaald binnen die tijd, dan wordt het pakket automatisch retour gestuurd naar ons magazijn.

  • Waar vind ik de dichtstbijzijnde e5-winkel?

    Je wil je pakket graag laten leveren in een e5-winkel? Dat snappen wij heel goed.
    Onze e5-winkels liggen verspreid en gunstig gelegen in België, zijn goed bereikbaar en bieden voldoende parkeergelegenheid.
    Alle ingrediënten die nodig zijn om je bestelling snel en eenvoudig op te halen.

    Waar vind je de dichtstbijzijnde winkel? In het bestelproces kan je kiezen voor de bezorging van je pakket in een e5-winkel naar keuze.
    De beschikbare winkels worden vervolgens op een kaart getoond.
    Uiteraard vind je hier ook meteen informatie over het adres en de openingsuren.

    Wil je niet bestellen, maar zoek je wel informatie over onze winkels?
    Bekijk dan de winkelpagina op onze website.

  • Ik heb niet alle artikelen van mijn bestellingen ontvangen. Wat nu?

    Wij doen er alles aan om uw bestelling correct bij jou te leveren.
    Als er toch iets misgaat, neem dan contact op met onze klantendienst via het contactformulier, via contact@e5mode.be of bel naar +32 3 760 39 75 met vermelding van je bestelnummer.

  • Waar vind ik een DPD afhaalpunt?

    DPD heeft een uitgebreid netwerk van Pickup Parcelshops in de Benelux, Frankrijk en Duitsland.
    Je vindt altijd een parcelshop dichtbij jou in de buurt.

    Als je tijdens je bestelling kiest voor levering in een DPD afhaalpunt, worden de beschikbare afhaalpunten in de buurt van je adres op een kaart getoond. Je kan hier tevens het adres en de openingsuren van de afhaalpunten terugvinden.

    Via de website van DPD kan je ook altijd alle informatie terugvinden over parcelshops in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan mijn factuuradres laten leveren?

    Jazeker. Maak het je gemakkelijk en maak in je account verschillende leveradressen aan.
    Tijdens je bestelling kies je dan snel op welk adres je pakket geleverd moet worden.
    Een extra adres kan bijvoorbeeld zijn: je werkadres, adres van je buren, familie of vrienden.

    Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een ander leveradres in te voeren.

  • Wanneer ontvang ik mijn webshop bestelling of kan ik mijn bestelling ophalen?

    Wij hanteren een levertijd van 2 tot 4 werkdagen na ontvangst van jouw bestelling.
    Wij leveren op weekdagen van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen.

    Als je hebt gekozen voor levering in een e5-winkel, word je door ons per e-mail geïnformeerd wanneer het pakket voor je klaar ligt in de winkel.

    Als je hebt gekozen voor levering op een adres of in een DPD Pickup parcelshop, informeren wij je per e-mail zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten. In deze verzendbevestiging vind je een track en trace link waarmee je je pakket kunt volgen. Je wordt ook via e-mail op de hoogte gebracht door DPD over de bezorging van je pakket.

Terug naar overzicht