Recent toegevoegde artikel(en)

1. Er zijn geen artikelen in de winkelmand.
Totaal € 0,00
Subtotaal € 0,00
Belasting € 0,00
Afrekenen

- persbericht, dinsdag 25 april 2017, Sint-Niklaas -

Elke e5-winkel krijgt een 'Personal Shopper'

Persoonlijke aanpak biedt tegenwicht aan anonieme webwinkels

Klanten kunnen voortaan in elke winkel van modeketen e5 beroep doen op een ‘Personal Shopper’. E5 pakt uit met de gratis dienst om zijn klanten een service op maat te bieden en zichzelf beter te wapenen tegen de groei van online winkelen. “We merken dat veel mensen nog behoefte hebben aan advies en ondersteuning bij het winkelen.”

Een proefproject met personal shoppers liep eerder al in 10 winkels van e5. Vanwege het succes van de formule heeft de modeketen nu besloten om het initiatief over heel België uit te rollen. Uit het proefproject bleek onder meer dat het concept hoge tevredenheidcijfers haalt bij de klanten.

Praktisch komt het erop neer dat klanten de personal shopper reserveren in de winkel of via een online agenda op de website van e5. De klant kan dus zelf het moment kiezen dat hem of haar het beste uitkomt. De personal shopper staat dan op de dag van de afspraak één uur ter beschikking van de klant. “Het gaat steeds om onze eigen medewerkers, die een specifieke opleiding hebben gekregen”, zegt Ronald Boeckx, CEO van e5. “Voor ze de winkel ingaan, zullen zij een gesprek voeren met de klant om te zien wat de verwachtingen zijn. Op basis van dat gesprek trekken de klant en de personal shopper de winkel in om stukken te kiezen en te passen. We willen dat het steeds gaat om een vertrouwd persoon, die goed kan inschatten wat mensen zoeken en nodig hebben.

Persoonlijke aanpak

De personal shoppers moeten e5 helpen om de concurrentie aan te gaan met online winkelen. “Waar de voordelen van online shoppen vooral liggen bij het bijna oneindige aanbod, ligt de kracht van de winkels in de persoonlijke service”, zegt CEO Ronald Boeckx. “We merken dat veel mensen behoefte hebben aan advies en ondersteuning bij het winkelen. Bovendien vinden mensen het soms belangrijk om zelf te voelen om welk soort stof het gaat of om te zien hoe het model valt en wat het effect van de kleur is. We zien tegenwoordig een aantal collega’s in de sector die in problemen komen, doordat ze enerzijds online winkelen als een enorme bedreiging zien, maar anderzijds er niet in slagen om hun sterke punten uit te spelen. Het is tenslotte de klant die het verkoopkanaal kiest en het is de retailer die zich moet aanpassen. Dit is ons model om meerwaarde te geven aan onze winkels.

Elke personal shopper is een ervaren medewerker van e5, die de doelgroep perfect aanvoelt. Als zij aan de slag zijn als personal shopper komt er bijkomend personeel hun plaats innemen in de winkel. Dat levert op termijn ook bijkomende werkgelegenheid op. “We willen die kans geven aan onze eigen mensen, zij hebben dan ook de meeste ervaring met onze klanten”, zegt Boeckx daarover. “Zij zijn het best geplaatst om een klant na een uur stralend naar huis te laten gaan.

Kledingadvies op maat

Voor de kandidaten aan de slag gaan als personal shopper krijgen ze een specifieke, niet-commerciële, opleiding. Ze leren er om advies te geven op basis van de stijl, het figuur en de wensen van de klant. “Er zijn een aantal 'tips en tricks' voor personal shoppers, bijvoorbeeld welke vragen je moet stellen om te weten te komen wat je klant verwacht”, zegt Didem Bicici, personal shopper in de vestiging van e5 in Aartselaar. “We baseren ons ook op onze ervaring uit de winkel. Het komt erop neer dat wij de klant een uur lang al onze aandacht en alle mogelijke assistentie geven. Zo is er bijvoorbeeld een aparte paskamer voorzien zodat we ongestoord kunnen werken.

De personal shopper biedt een duidelijke meerwaarde voor onze klanten. “Mensen appreciëren persoonlijke service en je krijgt er heel veel voor terug”, zegt Bicici. “Vaak vragen mensen aan het einde van ‘hun uur’ of ze nog eens mogen terugkomen. De service trekt ook een heel divers publiek aan, wat het zeer uitdagend maakt om te doen. Bovendien is het ook voor ons erg leuk. We kunnen onze klant helpen en hem of haar soms iets laten kiezen dat buiten hun comfortzone ligt, maar waar ze achteraf wél heel tevreden mee zijn.

» personal.e5mode.be

- persbericht, zondag 2 april 2017, Sint-Niklaas -

Modeketen e5 zamelt 415 ton kleren in voor Oxfam

Opbrengst van 30ste actie gaat naar ontwikkelingsprojecten in het Zuiden

Oxfam Solidariteit

Modeketen e5 zamelde dit voorjaar 415 ton kleding in om projecten van Oxfam-Solidariteit te steunen. De kledij wordt verkocht in de tweedehandswinkels van Oxfam en de opbrengst daarvan gaat naar de tientallen projecten van de ontwikkelingsorganisatie. Het is inmiddels de 30ste keer dat e5 een inzamelactie houdt ten voordele van Oxfam.

De 415 ton kledij werd ingezameld tussen 13 en 18 maart en was zo goed voor een stijging van 10 ton in vergelijking met de editie van het voorjaar van 2016. Tijdens de actie kunnen klanten van e5 oude kledij inleveren bij vrijwilligers van Oxfam die post vatten in de winkels. Per zak oude kleding, kregen de klanten een aankoopcheque van 10 euro.

De ingezamelde kledij wordt door Oxfam verkocht in haar tweedehandswinkels. De opbrengst daarvan dient om de meer dan honderd ontwikkelingssamenwerkingsprojecten van de organisatie te ondersteunen. Voor deze editie werd een project in Mali in de kijker gezet. Het project draagt bij tot het verminderen van de genderongelijjkheid in het land. Om dat doel te bereiken, assisteert Oxfam een vereniging van vrouwelijke voedselproducenten die wil opgenomen worden in de Unie van Landbouwcoöperaties (URCAK). De Unie en Oxfam steunen samen projecten voor de economische ontwikkeling van vrouwen.

Kwaliteitskledij

De samenwerking tussen Oxfam en e5 is al aan zijn 30ste editie toe. Twee keer per jaar, zowel in de lente als in de herfst, vindt de inzamelactie plaats. De samenwerking tussen de modeketen en de ontwikkelingsorganisatie begon al in 2002 en loopt sindsdien als een trein. “De inzamelactie bij e5 is voor ons hét voorbeeld van hoe een samenwerking tussen een bedrijf en een organisatie als de onze hoort te lopen”, zegt Frédéric Van Hauteghem, marketingverantwoordelijke tweedehands van Oxfam-Solidariteit. “Al sinds het begin is deze actie een succes, het is de belangrijkste inzamelactie voor kleren die wij doen. Bovendien is de kwaliteit van de ingezamelde stukken altijd zeer hoog.”

Sociaal ondernemerschap

Bij e5 is de actie een traditie geworden, die op alle steun van het hele bedrijf kan rekenen. “Ik ben enorm trots op de ongelooflijke inzet voor de Oxfam-inzamelactie bij onze medewerkers in de winkels”, zegt CEO Ronald Boeckx. “415 ton herbruikbare kleding verwerken op één week tijd is een zeer grote logistieke uitdaging, die elk seizoen opnieuw met veel enthousiasme opgenomen wordt, ondanks het feit dat de actie erg arbeidsintensief is. De actie leeft ook bij onze klanten, want we zien dat de oude kledij vaak onberispelijk wordt afgeleverd, netjes gewassen, gestreken en opgeplooid.”

Bovendien draagt de actie bij tot het sociaal ondernemerschap bij e5. “Voor ons is dit een uitstekende manier om een zinvolle bijdrage te leveren aan de maatschappij”, zegt Boeckx. “De actie is in de loop der jaren uitgegroeid tot een familiegebeuren. Vaak zijn dezelfde Oxfam-vrijwilligers al jaren aan de slag in dezelfde winkel. Ook dat zorgt ervoor dat iedereen met hart en ziel meewerkt.”

- persbericht, woensdag 1 maart 2017, Sint-Niklaas -

Modeketen e5 lanceert nieuw winkelconcept in Aartselaar & Hasselt

e5 mikt op verjonging, meer tewerkstelling en sterke omzetgroei in twee ‘Experience Stores’

Belgische modeketen e5 start een pilootproject in twee van haar winkels, in Hasselt en in Aartselaar (Antwerpen), beiden modesteden met een eigen modemuseum. De ‘Experience Stores’ spelen in op de verjonging van haar doelgroep. Het project houdt een nieuw winkelconcept in met meer merken, een verruiming van het aanbod en bijkomende diensten, zoals een personal shopper. e5 mikt hier op een groei van 20% dit jaar en een stijgende tewerkstelling.

De identiteit van de Experience Stores bouwt verder op het bestaande e5-merk, maar met een aantal vernieuwingen wil e5 haar doelpubliek aan zich blijven binden. e5 richt zicht specifiek op 40-plussers. “De afgelopen jaren zien we dat ons doelpubliek verjongt”, zegt CEO Ronald Boeckx. “Alle leeftijdscategorieën willen ‘mee’ zijn en de generatiekloof valt weg. Verder willen we elk bezoek de moeite waard maken. Met persoonlijk advies, een unieke beleving en een wekelijkse evenementenkalender, spelen we in op de evolutie van onze doelgroep en hun koopgedrag.”

Extra diensten

e5 breidt haar service uit in de beide Experience Stores. Zo wordt er een vip-behandeling geïntroduceerd. Dat is de mogelijkheid om online gratis een ‘personal shopper’ te reserveren voor een uur. De personal shopper is iemand uit het verkoopteam die een opleiding heeft gekregen om kledingadvies te geven op basis van de stijl, het figuur, de leeftijd en de wensen van de klant. Na een kort analysegesprek, helpt verkoopster of shop assistant de klant om de juiste outfit te vinden voor elk draagmoment op basis van wat er in de collectie zit. “De bestaande e5 shops blijven een vaste waarde voor onze klanten”, zegt Boeckx. “We gaan voor een evolutie, niet voor een revolutie. Voor de andere 69 winkels verandert er voorlopig niets, ook de huidige merken blijven. Het is sowieso niet de bedoeling dat al onze winkels Experience Stores worden.”

Verrijking van het aanbod

Het aanbod in de e5 Experience Stores is groter. Tot nu toe verkocht e5 enkel kleding van eigen stylisten, maar in beide Experience Stores zullen ook artikelen van andere merken die aansluiten bij de doelgroep (Geisha, Opus, Michaelis en Favorites by Barbara Lebek) een forum krijgen. Er wordt daarbij geluisterd naar de feedback van het personeel over de collecties en de wensen van de klant. Daarnaast breidt het aanbod ook in de breedte uit. Niet enkel kleding, maar ook andere modeartikelen zoals schoenen, zonnebrillen en pyjama’s vinden onderdak in de nieuwe winkels. Het pilootproject met de Experience Stores heeft een testfunctie: wat werkt, blijft en wat niet werkt, gaat weg.

Sfeer en beleving centraal

Ten slotte staan sfeer en beleving – passend bij de doelgroep – centraal in de Experience Stores. Zo zijn die sfeervoller ingericht. “Daar hebben onze eigen winkelmedewerkers voor gezorgd”, vertelt Boeckx. “Planten, sfeerverlichting, decoratie, een koffiehoek met leestafel voor de wachtende partners: decoratieve sfeerelementen maken van onze Experience Stores een gezellige en ontspannende winkelomgeving.”

Er staan ook wekelijks verschillende evenementen op de agenda in de nieuwe winkels zoals verwenmomenten, modeshows, activiteiten met partners zoals Oxfam en zelfs testritten met elektrische fietsen. “We willen klanten laten genieten van de indrukken en de gezellige omgeving in de winkel. De Experience Stores zijn een plek waar klanten inspiratie kunnen opdoen. We willen elk bezoek de moeite waard maken”, aldus Boeckx.

“Na 38 jaar blijven we er nog steeds naar streven om onze klanten te verwennen, vandaar dit testproject in twee van onze winkels. We willen onze strategie future proof houden en dit jaar in de Experience Stores een groei nastreven van 20%”, besluit Boeckx.

- persbericht, woensdag 28 december 2016, Sint-Niklaas -

e5 maakt werk van gezondheid op de werkvloer

Midden 2016 startte modeketen e5, naar aanleiding van een bevraging bij de medewerkers, met een intern project rond welzijn en gezondheid. Het eerste half jaar was een succes. Naast het bewustmaken van het belang van een gezonde levensstijl van haar werknemers werden tal van activiteiten georganiseerd. Zowel binnen als buiten de werkuren probeert e5 haar medewerkers aan te moedigen om te kiezen voor een actieve en bewuste levensstijl.

Gezonde voeding en beweging

Gezonde voeding en voldoende beweging vormen de fundamenten van het nieuwe beleid. De werkgroep organiseerde een gezond ontbijt voor alle medewerkers in het hoofdkantoor en tijdens een healthy lunch werd een uitgebreide sessie gegeven over het belang van goede voeding. In oktober lanceerde de werkgroep dinsdag-soepdag. Werknemers kunnen elke dinsdag voor € 1 een kommetje soep consumeren – vers gemaakt door collega’s. Samen met de tweewekelijkse sport@work sessies, waarbij wie wil na het werk een uurtje kan sporten met een sportcoach, is dit de actie die op het meeste succes kan rekenen. Ook buiten de werkuren zijn er initiatieven om meer te bewegen. Zo liep een e5-team in september mee met de ballonloop in Sint-Niklaas en deden eind december 30 enthousiaste collega’s mee aan de Warmathon van Studio Brussel.

Oog voor mentale gezondheid

Een gezond lichaam is natuurlijk maar één van de factoren om effectief een gezond leven te leiden. Daarom stuurt het nieuwe beleid er ook op aan om de geest gezond te houden. De eerste mindfulness workshops waren een groot succes en zetten de deur open voor meer. Dat het beleid succesvol is, ziet de modeketen vooral aan het steeds stijgende aantal deelnemers per activiteit. De toekomst ziet er dan ook heel positief uit: het gezondheidsbeleid wordt niet alleen verder gezet maar ook uitgebreid. Zo gaan er sessies plaatsvinden waarin het e5-personeel tips meekrijgen om met stress om te gaan en een burn-out zowel te herkennen als te voorkomen. Daarnaast gaat er in 2017 meer aandacht worden gegeven aan ergonomie, toch wel een belangrijke factor binnen een kantooromgeving. De retailer wil haar gezondheidsbeleid graag doortrekken naar de winkels en samen met de winkelmedewerkers activiteiten organiseren. In januari vindt de eerste activiteit plaats waar alle medewerkers en hun gezin aan kunnen deelnemen, namelijk een uitgebreide wandeling in de bossen.

Het beleid wordt bottum-up bepaald, door enkele werknemers vanuit alle afdelingen. Op die manier heeft iedereen inspraak en een direct contactpunt indien er vragen zijn, of indien iemand een voorstel heeft om het beleid te verbeteren. De wensen, klachten en vragen van de medewerkers worden zo goed als mogelijk vertaald naar een alomvattend gezondheidsbeleid waar iedereen baat bij kan hebben. 2016 wordt dan ook afgesloten met een leuk en gezond cadeau voor alle werknemers: een stappenteller, zodat iedereen kan bijhouden hoeveel ze dagelijks bewegen en waar er nog verbetering nodig is.

- persbericht, vrijdag 11 september, Sint-Niklaas -

Oxfam en E5-modeketen zamelen kleding in voor vluchtelingen

Oxfam Solidariteit

Van 14 tot 19 september loopt in alle winkels van modeketen E5 een kledinginzamelactie ten voordele van Oxfam. Deze inzamelactie vindt twee keer per jaar plaats. Oxfam verkoopt de kleding in haar tweedehandswinkels om Oxfam-projecten wereldwijd te financieren. Uitzonderlijk heeft Oxfam beslist dat 50.000 euro van de opbrengsten van deze editie zal ingezet worden voor Oxfam-projecten voor de Syrische vluchtelingen wereldwijd. Een deel van de ingezamelde kleding gaat rechtstreeks naar de vluchtelingen in Brussel, in functie van de noden.

Individuele burgers en organisaties zetten zich samen in om de vluchtelingen in het Maximiliaanpark in Brussel te voorzien van voedsel, kleding, onderdak en medische zorgen. Het Burgerplatform, dat de hele actie coördineert in samenwerking met Samu Social, krijgt de steun van onder andere Dokters van de Wereld en Oxfam.

Oxfam coördineert de distributie van kleding in het Maximiliaanpark. Om tijd te winnen heeft de organisatie eerst eigen kleding ter beschikking gesteld die al gesorteerd was voor haar tweedehandswinkels. Intussen sturen Oxfam-medewerkers er, met de hulp van het Burgerplatform, vrijwilligers aan die zich spontaan hebben aangemeld. Samen sorteren zij de grote massa spullen die de mensen komen brengen om die dan onder de vluchtelingen te kunnen verdelen.

"Naast het humanitaire werk doet Oxfam ook aan politieke belangenbehartiging. Zodat de internationale gemeenschap zich inzet om een 'duurzame' oplossing te vinden voor het conflict in Syrië. De eerste stap is om het geweld te beëindigen", zegt Liesbeth Goossens, verantwoordelijke voor humanitaire beleidsbeïnvloeding bij Oxfam-Solidariteit.

Oxfam-Solidariteit roept de bevolking op om een gift te doen op het rekeningnummer IBAN BE37 0000 0000 2828 met de vermelding 'Syrische vluchtelingen'. De giften zullen aangewend worden om de Oxfam-projecten voor de Syrische vluchtelingen te financieren.

Dokters van de Wereld voeren dagelijks tussen de 150 en 200 consultaties uit in het Maximiliaanpark in Brussel, zo laat de humanitaire artsenvereniging weten. Dokters van de Wereld bemant er een 24-uurspermanentie voor de naar schatting duizend vluchtelingen die voornamelijk uit Syrië, Irak en Eritrea komen.

- persbericht, woensdag 8 april, Sint-Niklaas -

Durft u zichzelf graag zien?

(link to Youtube) We discovered that people often don't know how to react to a compliment.

Complimenten spreken voor zich, maar hoe reageert u daarop?
e5 nam de proef op de som en organiseerde een casting met een verrassende jury… Klik op de afbeelding hierboven en ontdek wat een complimentje kan doen.

Wordt u hier ook vrolijk van? Neem dan zeker een kijkje op onze facebookpagina en geniet van de glimlach op uw gezicht. Hij staat u goed.

- persbericht, maandag 6 april, Sint-Niklaas -

Gloednieuwe e5-winkel opent in Groot-Bijgaarden

Op 3 april opent de nieuwe e5-winkel zijn deuren in het Dansaert Park in Groot-Bijgaarden. Die nieuwe winkel lanceert ook meteen een nieuw concept: de shoppingcorner. Jong of oud, vanaf nu is er bij e5 één plaats waar je terecht kan voor een trendy outfit.

De Belgische winkelketen e5 lanceert op 3 april een volledig nieuw concept waarbij de shoppingervaring centraal staat. In de shoppingcorner worden alle jongeremerken uit de collectie samengebracht. Wie op zoek is naar een modieuze outfit, vindt die in de shoppingcorner zeker en vast. Zo zijn vrouw- en manlief helemaal mee met de laatste mode.

Bij trendy kleren hoort uiteraard een trendy design. De nieuwe, moderne look van de shoppingcorner maakt van het winkelen een verrassende beleving.

Gloednieuwe winkel

De eerste shoppingcorner zal zich bevinden in de nieuwe e5 in het Dansaert Park, een nieuw shopping- en bedrijvencomplex in Groot-Bijgaarden. Klanten mogen zich bij de opening aan een heerlijk glaasje verwachten en kunnen verder genieten van 10 procent openingskorting. Wie meteen een trendy item mee naar huis neemt, krijgt daarbovenop een cadeautje mee.

- persbericht, maandag 23 maart 2015, Sint-Niklaas -

E5 lanceert unieke hemden-op-maatservice

Hemden op maat zijn niet langer alleen weggelegd voor de happy few. De Belgische modeketen e5, het op één na grootste merk in herenhemden in België*, breidt zijn expertise uit met een unieke hemden-op-maatservice. Op de website van e5 (www.e5mode.be) kunnen klanten in enkele muisklikken hun eigen hemd ontwerpen.

Mouwen te kort, snit te smal of kraag te breed? De zoektocht naar het perfecte hemd verloopt niet altijd even kreukvrij. Maar dat is buiten e5 gerekend: de modeketen biedt voortaan ook hemden op maat aan. Op e5mode.be kan elke modebewuste man in enkele muisklikken zijn eigen hemd ontwerpen: hij kiest zelf de stof, het dessin, de kraag, mouwlengte, manchetten, onderrand, ... Dat alles in onberispelijke e5-kwaliteit en aan een betaalbare prijs. De Belgische partner Bivolino produceert het overhemd en levert het binnen de twee weken. Niet alleen het hemd, maar ook het aanbod van Bivolino bij e5 is uniek in zijn prijsgamma in België.

De nieuwe hemden-op-maatservice past perfect binnen de filosofie van e5. De modeketen wil al zijn klanten laten stralen, ongeacht hun leeftijd of figuur. De baseline van e5 luidt niet voor niets 'Zo zie ik me graag'. Door meer op personalisatie in te zetten, kan e5 de beste service bieden én klanten helpen die buiten de standaardmaten vallen. De nieuwe service vormt overigens een perfecte aanvulling op de reeds bestaande kostuumservice van e5, Kostuums Made to Fit. In deze kostuumreeks kiest de klant de kleur en model van het kostuum, waarna e5 het kostuum via een 15-tal retoucheopties laat verstellen tot de perfecte pasvorm.

*Bron: GFK rapport herenbovenmode 2013

Ontwerp uw eigen overhemd!

Benieuwd geworden naar de op maat gemaakte hemden van e5? Ontwerp er dan zelf één! In slechts vier stappen creërt u het geknipte hemd.

1. Maak uw keuze uit meer dan 75 hoogwaardige stoffen
  2. Selecteer uw favoriete boord, zak, manchet, sluiting, ...
  3. Plaats uw initialen op een van de tien posities
  4. De matentechnologie van Bivolino berekent de juiste maat

www.e5mode.be/nl/maatwerk.html

- persbericht, dinsdag 28 oktober 2014, Sint-Niklaas -

e5 mode bekroond tot beste winkelketen 2014-2015 in de categorieën dames- EN herenmode

De Belgische modeketen e5 is verkozen tot beste winkelketen van België in de categorieën dames- en herenmode. Deze dubbele bekroning is de kers op de verjaardagstaart van e5 dat dit jaar 35 kaarsjes uitblaast.

De verkiezing van de beste winkelketen van België werd voorafgegaan door een grootschalige enquête van het onderzoeksbureau Q&A Research& Consultancy waaraan maar liefst 260.000 consumenten deelgenomen hebben. De deelnemende winkelketens werden beoordeeld op prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, acties & aanbiedingen, vernieuwing, assortiment, service, deskundig personeel, klantvriendelijk personeel en sfeer.

Uit het onderzoek blijkt dat de consument het meeste belang hecht aan een goede prijs-kwaliteitsverhouding, gevolgd door het assortiment en het prijsniveau. In vergelijking met vorige jaren zijn elementen zoals service en prijs belangrijker geworden voor de consument.

Dat e5 de hoogste score behaalde in de categorieën van dames- en herenkledij, is niet verwonderlijk. Deze keten heeft de lat altijd hoog gelegd op het vlak van kwaliteit, service en “value for money”.
Naar aanleiding van zijn 35 –jarig bestaan pakte e5 dit jaar uit met een nieuwe huisstijl en een nieuw winkelconcept dat inzet op sfeer en een aangename winkelbeleving. Niet alleen de gezellige inrichting is hierbij belangrijk, vooral de service staat centraal. Wie dat wenst, krijgt in de winkel een professioneel en persoonlijk stijladvies. Mannen kunnen bij e5 zelfs terecht voor een pak op maat.

De herenmode, altijd al een sterk punt van e5, sleept voor de derde keer de prijs van beste winkelketen in de wacht (voordien ook in 2011 en 2012). In de categorie van damesmode komt e5 voor de eerste keer als winnaar uit de bus. De investeringen in creatieve collecties met elk een eigen identiteit, zorgen voor een ruim aanbod voor elk type vrouw, ongeacht haar leeftijd en maat. En dat wordt duidelijk gewaardeerd door de consument.

Over e5 mode

Exact 35 jaar geleden opende e5 zijn eerste winkel in Sint-Denijs-Westrem. De mix van kwaliteit, lage prijzen, een grote keuze en een uitstekende bereikbaarheid buiten de stad, bleek een echte succesformule. 35 jaar later is e5 geëvolueerd naar een sterk modebedrijf met eigen ontwerpers, eigen merken met een sterke identiteit, eigen productie-eenheden in en buiten Europa en een uitgebreid distributienet van 70 winkels met een oppervlakte tussen 700 en 1.000 vierkante meter. Sinds 5 jaar heeft e5 ook zijn eigen webshop.

Making waves
Korte Kruisstraat 59
9000 Gent
Tel.: + 32 (0)9 335 86 62
sylvie@makingwaves.be

- persbericht, maandag 8 september 2014, Sint-Niklaas -

Verjongingskuur voor modeketens

Automaat geeft gratis outfits weg in kammenstraat

Myriam Schevernets drukt op het knopje.
FOTO'S WIM HENDRIX
Stylisten Emma Gelaude en Tanguy Ottomer tonen hun voorstellen.
Een kwartiertje later komt ze als herboren tevoorschijn.

In de Kammenstraat stond afgelopen weekend een gevelhoge automaat. Toevallige voorbijgangers konden gebruikmaken van de machine om een nieuwe outfit aangemeten te krijgen. En die mochten ze allen gratis mee naar huis nemen.

De outfit-o-maat bleek een promotiestunt van de modeketen E5-mode. Zij willen het traditionele, klassieke juk van zich afgooien en kozen bewust voor een actie in de Antwerpse binnenstad. "Daar komt een publiek dat we normaal gezien moeilijk kunnen bereiken met onze kleding", vertelt marketing manager Katrien de Cannière. "Met deze outfit-o-rnaat willen we op een creatieve manier onze potentiële klanten benaderen en dat op een plek die voor ons niet evident is."

De automaat werkt als volgt: u kiest eerst uw favoriete stijl, treedt binnen door een deurtje en krijgt binnen advies van de professionele stylisten Tanguy Ottomer en Emma Gelaude. Na de styling komt u weer buiten in uw nieuwe outfit.

De 50-jarige Myriam Schevernels uit Knokke-Heist was er als de kippen bij. De automaat kwam een uurtje later dan gepland op gang, wat maakte dat ze wel even moest wachten. Haar geduld werd beloond. "Ik ken Emma Gelaude al van een vorige styling", vertelt Myriam. "Ik ben nogal vrij klassiek. Ik zie er een beetje 'gewoontjes' uit. Ze zei me toen dat ik mijn outfit kan opleuken met accessoires. Ik ben benieuwd naar wat het nu wordt."

Ze drukt op het knopje 'verras me' en verdwijnt in de automaat. Een energieke Tanguy en Emma wachten haar op en analyseren in één oogopslag haar stijl. Conclusie: de witte broek is mooi, maar de kleuren van de jas en T-shirt mogen warmer en haar look mag gewaagder. Dus verdwijnen ze achter de coulissen om terug te komen met een rood lederen jasje, blauwe blouse met sterretjes en gele halsketting. "De sterrenprint is helemaal in"', vertelt Emma. "Een klein accessoire geeft het geheel nog een verrassender effect."

Het is wel even wennen voor Myriam, hoewel de outfit haar meteen wel vijf jaar jonger maakt. ''Veel dames schrikken wanneer ze zich voor het eerst met een totaal nieuwe look in de spiegel zien", vult Tanguy aan. "Toch raad ik hen aan om een aantal keer met een zelfzekere blik naar zichzelf te kijken in de spiegel. Na een tijdje begint het dan meestal toch te wennen."Het duurt dus niet lang vooraleer ook Myriam in de aanvaardingsfase belandt en tevreden in een mistwolk naar buiten treedt.

Soundmix-show

"Toen ik over deze automaat hoorde, was ik meteen gewonnen voor het idee. Het doet me een beetje denken aan de Soundmixshow", lacht Tanguy Ottomer. "Dat het in Antwerpen te doen is, vind ik helemaal logisch. Ik heb dit nog nooit elders gezien. Het is een wereldprimeur. "Waarop hij even knipoogt naar zijn Gentse collega, Emma Gelaude. "Weet je, je hoeft geen volledig nieuwe garderobe aan te schaffen om er anders uit te zien. Het zit heel vaak in de juiste combinaties. Heb je een aantal goede basisstukken, dan kom je al heel ver." Emma vult aan: "Styling gaat over het aanbrengen van de juiste details. Eén klein accessoire kan je er helemaal anders doen uitzien."

Het was de eerste keer dat E5-mode deze campagne uitprobeerde. Of ze de stunt willen herhalen, is nog de vraag. Wel is het zo dat ze hun verjongingskuur verder zullen aanhouden door middel van andere acties.

ELLEN BOGAERT

Noot voor de redactie: e5 - 03/760 39 75- www.e5mode.be
Persinfo: Making waves – 09/335 86 62 – Sylvie Dierckxsens – sylvie@makingwaves.be

- persbericht, maandag 6 september 2014, Sint-Niklaas -

Automaat geeft styling op maat

Outfit-o-maat verovert een weekend lang de Kammenstraat

Na de brood-, frisdrank­ en snoepautomaat kunt u nu ook gebruik maken van de zogenaamde outfit-o­ maat. De machine strijkt zaterdag en zondag neer in de Kammenstraat en meet u een persoonlijke stijlaan in een handomdraai.

De outfit-o-rnaat werkt als volgt: aan de ingang kiest je je favoriete stijl, door een deurtje ga je binnen en daar krijgje een nieuwe outfit aan­ gemeten.

Hetinitiatiefkwam erop vraagvan ES-mode. Om de nieuwe herfst- en wintercollectie voor te stellen, ging het modemerk op zoeknaar een ma­ nier die afwijkt van de gebruikelijke promotiecampagnes. "We zijn een traditionele wi nkelketen en com­ municeren vaak op d e klassieke manier", vertelt marketing manager, Ka triende Ca nnière. "Omd at weook een aa ntrekkelijkmerk willen zijn bij eenjonger publiek, zochten we naar een leuke manier om met hen in in­ teractie te gaan."

Voor de uitwerking ging ES in zee met het creatieve communicatiebu­ reau Friendship. "Communiceren met affiches heeft nog weinig zin", vertelt Philippe Blondé van Friend­ ship. "Wij gaan altijd op zoek naar manieren om mensen te betrekken bij een merk. En wat is er dan beter dan hen persoonlijk te laten stylen in een a utomaat?"

Na een ruwe schets op papier gin­ gendeontwerpersopzoek naar bou­ wers voor de machine. Die vonden ze vrijsnel."Het meeste werk staken we echter in het verkrijgen va n d e officiële goedkeuringen en het zoe­ ken naar een ideale loca tie. We zijn zelf heel benieuwd naar het resul­ taat, wanthet isdeeerstekeer d atwe dit doen. Ikkanalvast zeggendatde machine wordt opgetrokken in vilt, voorzien van de nodige elektroni­ sche snufjes", gaat Philippe verder. "We hebben ook gedacht aan enig showgehalte.Wanneer de gebruiker klaar is, komt hij of zij terug te voor­ schijn in een mistwolk."

Stylingduo

Volledig automatisch werkt de automaat echter nog niet. Een manuele tussenkomst is er nog altijd nodig. Niemand minder dan stilisten Tanguy Ottomer en Emma Gelaude zijn verantwoordelijk voor de transformaties. "Het is de bedoeling dat de gebruiker één stijl kiest aan de ingang. Dat kan gaan van casual tot kleurrijk. Daarna kiezen Emma en Tanguy uit een aantal basisoutfits die ze opleuken met accessoires", aldus nog Philippe.

De automaat blijft maar één weekend beschikbaar. Zeker is wel dat Friendship in de toekomst met meerdere soortgelijke stunts wil uitpakken. "Pop-upwinkels zijn heel populair, maar wij zijn vooral op zoek naar een nieuwe generatie van pop­ups. Steden missen nog te vaak zo'n leuke, vernieuwende initiatieven. We kozen in dit geval bewust voor Antwerpen, omdat het een echte modestad is en vooral een creatieve hub."

Wilt u de automaat testen? Kom dan langs op zaterdag en zondag, van 12 tot 18u.

Aan de outfit-o-maat van Es-mode werd vrijdag nog druk gewerkt.

ELLEN BOGAERT

- persbericht, vrijdag 26 september 2014, Sint-Niklaas -

e5 geeft het begrip casual een upgrade

Casual 5 is een comfortabele collectie voor zelfbewuste mannen, die zit als gegoten. De sterkte zit hem in het eenvoudige concept: een vijftal op elkaar afgestemde,goed zittende basisstukken in een sober kleurenpalet, waarmee je in twee minuten vlot en eigentijds gekleed gaat. Met een jasje en enkele broeken, hemden en truien die op elkaar afgestemd zijn, is iedere combinatie geslaagd en is een consequente stijl verzekerd!
Zoals de architecten van het Bauhaus geloofden dat een betere omgeving betere mensen maakt, gelooft e5 dat mooie kleren je leven meer flair geven. Met vier accentkleuren en vier themakleuren in vergrijsde blauw-, bruin- en roodtinten creëerde e5 The Berlin Collection, die uiteenvalt in twee complete garderobes.

Intake 1 is er voor de dynamische man die er zowel op het werk, als op een avondje met vrienden graag vlot en eigentijds uitziet. Blikvanger is een aansluitende wollen blazer met een sierlijke voering in een subtiele mini-print, die terugkomt in een van de hemden. De ene keer draag je er jeans en een hoodie bij, dan weer een chino met wolaspect en een trui met V-hals, helemaal volgens de stemming van het moment. Stijf, wordt het nooit. Daar zorgen creatieve details voor, zoals ellebooglappen in een contrasterende kleur, een pittige ruit, of een opvallende ribbelboord.

Intake 2 is meer ingetogen. Het sleutelstuk is een wollige blouson in twee varianten, met steekzakken en een opstaande kraag. Hieronder passen verschillende hemden met een klassieke print, truien met een rits of een V-hals en natuurlijk: jeans!
Een duel tussen bordeaux en grijstinten overheerst het palet. De strijd tussen de twee wordt beslecht in een groot uitgewerkte ruit, die gebruikt wordt op een van de truien en terugkomt op de bijpassende sjaal. Het strakke lijnenspel accentueert het leeftijdloze karakter van deze lijn.

Bekijk de Casual 5 Tv spot hier:

e5 en VTM stellen de nieuwe wintercollectie van Casual 5 voor.
Casual 5, de mannencollectie van het modehuis VDB uit de serie Familie, vind je bij e5. Het label Casual 5 staat voor stijlvol, eigentijds en heerlijk comfortabel. Ideaal voor zelfbewuste mannen, die houden van een tikje nonchalance. Casual 5 wordt aangeboden in alle e5-winkels en online via www.e5mode.be

- persbericht, maandag 26 augustus 2014, Sint-Niklaas -

e5 viert 35e verjaardag in stijl

e5 mag 35 kaarsjes uitblazen en dat laat de kledingketen niet zomaar aan zich voorbijgaan. Tijdens een verwendag op 17 augustus werden reeds tien trouwe klanten uitvoerig in de watten gelegd. Maar daar wil e5 het niet bij laten want op 6 & 7 september staan de shoppers in Antwerpen een unieke verrassing te wachten. Dubbel feest dus!

Stijlvolle e5 verwendag voor 10 klanten.
Tien gelukkige zielen kregen een persoonlijke uitnodiging in de bus en werden op 17 augustus onder handen genomen door stijlgoeroes Emma Gelaude en Tanguy Ottomer. Ze kregen verschillende outfits aangemeten en mochten hun favoriete outfit achteraf ook mee naar huis nemen. Daarbovenop mochten ze genieten van een deugddoende massage, een heerlijk ontbijt, wat bubbels én make-up en hairstyling. Een unieke ervaring want, de stylisten buiten beschouwing gelaten, hadden ze de hele winkel voor zichzelf.

Als kers op de taart werden deze tien e5-klanten voor de lens van Niko Caignie geplaatst na hun make-over. Naast een mooie herinnering is deze verwendag meteen ook het bewijs dat iedereen z’n stijl kan vinden bij e5.

Unieke verrassing tijdens koopweekend in Antwerpen Het tweede verjaardagsmoment heeft op 6 & 7 september in Antwerpen plaats. In de trendy Antwerpse Huidevettersstraat staat de shoppers een heuse verrassing te wachten. Wat die verrassing precies inhoudt, laten we jullie graag zelf ontdekken. See you then!

- persbericht, dinsdag 5 maart 2014, Sint-Niklaas -

e5 opent gloednieuwe winkel in Sint-Denijs-Westrem

Exact 35 jaar na de opening van e5 in Sint-Denijs-Westrem bij Gent, opent de Belgische modeketen er een vestiging volgens een gloednieuw concept. Alle waarden die dit bedrijf al jaren in het vaandel voert, worden nu zichtbaar in een aangename winkel met een hoog boetiekgehalte.

De gevel in warmbruine bakstenen, een nieuw logo in zachtblauw en de slogan “Zo zie ik me graag” ogen uitnodigend, net als de ruime etalages. Rechts van de ingang staan alle merken van e5 op het raam vermeld, zoals bij een multimerkboetiek. Ook het stijlvolle interieur straalt rust uit. De bruine tinten voor muren en meubels, de sfeervolle hanglampen en de plankenvloer rond het centrale “eiland” met de kassa’s maken het cosy.

Dames: voor elke look het juiste accessoire

Rechts vind je het mode-aanbod voor de dames dat in merkencorners ingedeeld is, te beginnen bij de ingang met de meer casual labels en eindigend met de gekledere outfits. Per merk hangen de kleren overzichtelijk per kleurenthema, met de accessoires ernaast zodat de klant meteen geïnspireerd is om een harmonieuze totaallook samen te stellen.

Het damesaanbod bestaat uit de merken Liberty Island, D’Auvry, L’histoire de Louise, Libelle, gsp, Upgrade en Libelle x-elle, twee grote maten labels, en Claude Arielle, een collectie voor de rijpere dame. In het midden van de winkel staat een jeanswand, met gekleurde en blue denim in verschillende pasvormen. Er is ook een aparte jassenafdeling, van sportief tot gekleed, in neutrale en trendkleuren. Shapewear van Trinny & Susannah en panty’s van du Parc zorgen ervoor dat de klant alles onder één dak vindt.

Achteraan bevinden zich de pashokjes, gezellig en warm aangekleed zoals de winkel zelf. Op de spiegels staat “Zo zie ik me graag”, een slogan die het zelfvertrouwen van elke klant een boost geeft.  Bij de pashokjes staan comfortabele  fauteuils en een automaat met gratis warme dranken , ideaal voor de wachtenden.

Heren: van jong en casual tot strak in het pak

De herenafdeling bevindt zich links. Ook hier is het aanbod onderverdeeld in verschillende labels: Casual 5, Deer Island, Dansaert Blue, Dansaert Black, aangevuld met een jeanswand en een collectie jassen. De stijlen variëren van kleurrijke casual kledij tot tijdloze pakken. Stillevens met retro rugby- en voetballen roepen de sfeer op van een stijlvolle herenboetiek. Hemden in alle mogelijke kleuren, effen, met microprint of met ruiten en een ruim aanbod sjaals, dassen en riemen maken het plaatje compleet.

“Met dit nieuwe gezellige interieur willen we de klant een goed gevoel meegeven en onderstrepen dat iedereen welkom is bij e5, ongeacht leeftijd, uiterlijk of stijl. Dankzij onze verschillende merken vindt elke klant een outfit volgens zijn of haar persoonlijkheid. Het boetiekgevoel dat onze winkels uitstralen reflecteert zich ook in het vriendelijk onthaal en de service. Wie het wil, wordt persoonlijk begeleid in zijn keuze. Dankzij onze geschenkcheques is er ook de mogelijkheid om een outfit of een accessoire cadeau te doen voor een bedrag naar keuze. Zowel de draagtassen als de geschenkbonnen zijn in verschillende kleuren uitgevoerd. Hiermee benadrukken we de verscheidenheid van ons publiek en van ons aanbod, ” zegt Katrien De Cannière, Marketing Manager van e5.

e5, Kortrijksesteenweg 1116, Sint-Denijs-Westrem

Noot voor de redactie: e5 | +32 3 760 39 75 | www.e5mode.be
Persinfo: Making waves | +32 3 226 20 44 | Sylvie Dierckxsens | sylvie@makingwaves.be. Alle HR beelden vindt u op onze press room http://pressroom.makingwaves.be. Aarzel niet ons te contacteren voor meer informatie of uitleningen.